OMD album   

在市立圖書館挖到寶,借到一片CD,是英國電子合成樂團《黑暗管弦演習》OMD(Orchestral Manoeuvres in the Dark)暌違十幾年的專輯。他們的曲風讓我想到八0年代,但我之前並不知道有這號樂團的存在。讀了網路資料之後,我發現我可真是錯過了那個時代發光發熱的樂壇要角。如果不是這幾個PAPY(法文的「阿公、阿伯」)他們年過五十復出樂壇,還發了這張很不賴的專輯,我真的會完全錯過上世紀一個很酷的樂團!

OMD 2

根據網路資料,《黑暗管弦演習》早在七0年代末成軍,是當時電子音樂實驗曲風的先驅。在唱了快二十年之後,樂團19962009間沒有出新專輯,直到2010年才出新作《現代史》History of Modern)。


這首《如果你想要》If You Want It是專輯的第二首歌曲。這首歌開場時就是宏亮的合唱(雖然只是簡單的「啊啊啊」),整首歌散發著一種豁出去的氣勢,內容也很正面,大意是「有志者事竟成」。MV以現代芭蕾舞呈現,拍得很出色。


《如果你想要》MV


One by one the walls come down
Spread the word all over town
Kicking screaming like I’ll drown
Can’t you see I’m fallin
I want you, do you want me
What’s it take to make you see
Like bomb that ticking endlessly
Can’t you hear me callin
高牆一面接一面倒下
話語散播到整個城鎮
踢打尖叫好似我要溺水
你看不出我在墜落嗎?
我要你,你不要我嗎?
該怎樣才能讓你明白
就像炸彈無止盡地滴答滴答
你聽不見我呼喊嗎?

Will you, won’t you, come with me
Wishin hoping that you’ll see.
你會不會跟我來
希望但願你能看見

[Refrain]
If you want it, it will come
Through the rain and burning sun
Over hills and far away
Nothing stops this, not today
Take a chance on me tonight
Baby it’ll be alright
Nothing ventured, nothing gained
Nothing lost but all the tears and pain
(副歌)
如果你要,就會發生
穿過大雨和烈日
經過山岳和遠方
沒有任何事能阻止,不是今天
今夜拿我碰運氣
寶貝沒事的
不入虎穴,焉得虎子
唯一失去的只有淚水和痛苦

Tell me what I need to know
If you don’t want this then I’ll go
Insane but I won’t let it show
Don’t let me walk away
告訴我所有該知道的事
如果你不想要,我會
抓狂但我不會讓人看出來
別讓我離開

Will you, won’t you, come with me
Wishing hoping that you’ll see.
你會不會跟我來
希望但願你能看見

[Refrain]
If you want it, it will come
Through the rain and burning sun
Over hills and far away
Nothing stops this, not today
Take a chance on me tonight
Baby it’ll be alright
Nothing ventured, nothing gained
Nothing lost but all the tears and pain
(副歌)
如果你要,就會發生
穿過大雨和烈日
經過山岳和遠方
沒有任何事能阻止,不是今天
今夜拿我碰運氣
寶貝沒事的
不入虎穴,焉得虎子
唯一失去的只有淚水和痛苦

If I could make you start to understand
If I could only make you see
What this all means to me oooh oh
Let it in inside your heart
Set your mind and spirit free
Show me show me shoooow me (show meee!)
(Ooooh oooooh)
如果我能讓你開始瞭解
要是我能讓你明白
這一切對我的意義
讓它進入你的心
讓你的心神自由
給我看給我看給我看


[Refrain]
If you want it, it will come,
Through the rain and burning sun
Over hills and far away
Nothing stops this, not today
Take a chance on me tonight
Baby it’ll be alright
Nothing ventured, nothing gained
Nothing lost but all the tears and pain
(Repeat)

(副歌)
如果你要,就會發生
穿過大雨和烈日
經過山岳和遠方
沒有任何事能阻止,不是今天
今夜拿我碰運氣
寶貝沒事的
不入虎穴,焉得虎子
唯一失去的只有淚水和痛苦
(重複)

 

拙琴16/05/11


arrow
arrow
    全站熱搜

    拙琴 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()